Cupcakes de cacau i festucs

Ja fa dies que he anat veient receptes en motiu del dia de Sant Patrici, festa patronal d'Irlanda en honor al seu patró Patrici d'Irlanda. Ja sabeu que actualment aquesta diada es representa amb el color verd (tot i que antigament era el blau) i el famós trèvol, per això moltes de les receptes que s'han fet dedicades a aquest dia, que per cert es celebra el 17 de març, o sigui, demà, són amb aquesta forma i/o aquest color. I per tot això, em vaig "inspirar" una mica i vaig pensar que seria divertit fer una recepta on el verd en fos el protagonista, i aprofitant que tenia festucs i colorant líquid verd, vaig pensar que fer una recepta de cupcakes podria ser la millor opció i més quan encara no n'havia penjat cap aquí al blog. 
Així que em vaig posar a buscar receptes de cupcakes de festucs, i de totes les que vaig anar trobant, aquesta, del blog Mascake Scarlett va ser la que em va agradar més. Està molt ben explicada i el resultat es veu, a part de ben vistós, molt esponjós i bo, així que ahir em vaig posar de seguida a fer-los. Podia sortir qualsevol cosa, perquè us he de dir que de magdalenes sí que n'he preparat unes quantes vegades, però de cupcakes només n'havia fet una cop... Així que sobretot pel que fa a la buttercream, podia sortit un bon xurro! Però per sort, al final, va sortir tot molt bé!! El resultat ens va agradar moltíssim, molt més que quan en vaig fer per primera vegada, que van quedar poc esponjosos i tampoc vaig quedar gaire contenta amb la buttercream... Aquests en canvi van quedar molt tovets i esponjosos i la buttercream del damunt amb la textura que volia! A més, al ser de vainilla, li dóna un toc fantàstic a la massa de cacau. A part van sortir força vistosos, així que em sembla que he superat el repte i ja tinc una nova recepta boníssima pel meu receptari! ;P 

INGREDIENTS (per fer 6-7 cupcakes)

- 70 grams de mantega pomada sense sal (a temperatura ambient)
- 110 grams de sucre refinat
- 1 ou
- 75 ml de llet
- 90 grams de farina
- 20 grams de cacau en pols
- 1 culleradeta de llevat en pols
- Una culleradeta d'essència de vainilla

Per la buttercream:

- Mitja tassa de mantega pomada sense sal (a temperatura ambient)
- 1,5 tasses de sucre llustre
- Una culleradeta d'essència de vainilla
- 25 ml de llet
- Colorant verd
- Festucs (picats a trossos)
- Fideus de xocolata

PREPARACIÓ

Comencem preescalfant el forn a 170ºC a dalt i a baix i amb aire.

Seguim posant la mantega pomada i el sucre en un bol i batent-ho amb un batedor elèctric fins que es formi una pasta. Aleshores hi afegim l'ou i ho tornem a batre fins que quedi ben incorporat. Quan la mescla sigui homogènia, hi afegim l'essència de vainilla i ho tornem a barrejar bé. I finalment hi posem la meitat de la farina, el llevat i el cacau tamisats (jo primer vaig barrejar aquests 3 ingredients junts i després els vaig tamisar al damunt de la mescla) i la meitat de la llet i ho batem bé. Quan estigui ben barrejat, hi posem la resta i ho tornem a batre bé, fins que obtinguem una massa llisa i homogènia. 

Ara és el moment de posar els paperets per a magdalenes dins d'una safata per magdalenes o, si no en tenim, dins de flameres (ho fem perquè els paperets no se'ns obrin durant la cocció i tots els cupcakes ens quedin més bé i iguals), omplim els paperets fins a la meitat i ho enfornem durant aproximadament 18-20 minuts. Sobretot no hem d'obrir el forn fins que hagin passat els 18 minuts, perquè llavors els cupcakes no ens pujaran. Quan hagi passat aquest temps, els punxem amb un escuradents per comprovar que estiguin fets i si ens surt sec, ja els podem retirar del forn i els deixem reposar durant uns 5 minuts. 
Finalment els traiem de la safata o de dins les flameres i els posem al damunt d'una reixeta perquè s'acabin de refredar. I ja podem anar per fer la buttercream:

Dins un bol batem, com jo, amb el batedor elèctric (o si teniu la sort de tenir una "Kitchen Aid" ho feu amb aquesta fantàstica màquina) la mantega pomada amb una tassa de sucre llustre tamisat (sobretot tamiseu-lo, perquè sinó pot ser que us quedin grumolls a la crema). Després (no cal que hagi quedat perfecte) hi afegiu l'altra meitat de sucre llustre tamisat, la llet, una mica de colorant (ho podeu sucant l'escuradents dins el colorant i ja veureu que amb poca quantitat la crema ja agafa molt de color) i l'essència de vainilla i ho tornem a batre, però aquesta vegada força estona, durant 5-8 minuts sense parar i a màxima velocitat. Així assegurem que la buttercream quedi ben cremosa i fina.  

Finalment omplim una màniga pastissera amb aquesta crema, hi posem la punta de la forma i grandària que més ens agradi i ja podem decorar els nostres cupcakes, de fóra cap endins i fent com si dibuixéssim un cargol, i posar-hi els trossos de festuc i els fideus de xocolata pel damunt! I ja els tenim acabats!

Ja veieu que no són gaire complicats i que el resultat queda be xulo, a més de boníssim! Així que espero que us animeu i en feu algun dia! ;)

Bon profit i bon cap de setmana!!!

42 comentaris:

  1. Quina bona idea! A més, queda preciós!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Marina! Que bé que t'hagi agradat!! :D

      Una abraçada guapa i bon cap de setmana!!

      Elimina
  2. ¡Ualaaaaa! ¡Son chulísimos! Y, sin duda, exquisitos ¿no? ...de cacao y con pistachos, ¡que vicio! Buena suerte en el concurso. Bss

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Cris!

      Estaban muuuuy buenos!! ;P Mira que los cupcakes no son de mis dulces preferidos y en cambio estos me encantaron, quería probar solo un poquito y en un segundo me lo comí entero... no puede ser!! hehehehe ;)

      Muchas gracias guapa! Un abrazo y buen fin de semana!

      Elimina
  3. Ains!!! Como me apetece uno de eso cupcakes ahora mismito!!! Si es que tienen que estar espectaculares con el pistacho. Me encanta el sabor combinado de este fruto seco con el chocolate!!!! Me gustan muchísimo!!!

    Mucha suerte en el concurso!!

    Un besito Cris y buen fin de semana,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ya no queda ninguno Sandra... :( sino te lo mandaba!! hehehe ;)

      Esta combinación fue todo un éxito. La verdad es que el pistacho y el chocolate quedan genial juntos!

      Muchas gracias guapa!!!

      Buen fin de semana para ti también! No sé qué tiempo os hace, pero aquí no para de llover... a ver si mañana nos levantamos con el cielo bien despejado...

      Un abrazo!!

      Elimina
  4. Agradar-me no, el següent! Qué bonissims! Em quedo per aquí. Un peto!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Pili, moltes gràcies!!

      Me'n alegro molt de que t'hagin agradat! :) I que bé que et quedis per aquí, benvinguda guapa!!

      Bon cap de setmana! Petons

      Elimina
  5. Ups creo que me comentario se debe haber ido a la carpeta de spam.... Te decía que te han quedado geniales, Cristina, tienen una pinta estupenda! Pero te falta solo una cosita: debes subir el logo del concurso a la barra lateral del blog :-)
    Un besito gordo y mucha suerte!
    Montes

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Montes!

      Perdona, no lo había leído bien! hehehe Ya está hecho ;)

      Muchas gracias guapa!! Un abrazo y que acabe de ir genial el fin de semana!

      Elimina
  6. Wow, t'han quedat perfectes!! M'encanta aquesta combinació de colors de verd - marró, les càpsules, i tot! Jo encara no m'animo amb els cupcakes però la veritat es que són una vertadera monada, al menys per a la vista (mai n'he tastat un) ... I els bombons podrien ser perfectament de pastisseria, ets una artista!

    Nosaltres tambè havien pensat fer alguna recepta per a St. Patrick's day però no sé si arrivarem a temps demà... Passa bon diumenge, a veure si el temps ens dóna una treva. Besets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Adharae!

      Jo no n'he fet gaires vegades, però després del resultat d'aquets em sembla que en faré més sovint! I la veritat és que amb totes les presentacions que se'ls hi fan queden ben macos i vistosos! Són perfectes per experimentar amb gustos, formes i colors! :)

      Me'n alegro molt de que t'hagin agradat i moltes gràcies!!! Que bé que pensis que els bombons semblen de pastisseria! :D

      A veure si arribeu a temps! ;)

      Que vosaltres també passeu molt bon diumenge i em sembla que no serà un dia tant plujós com ahir, però de moment està tapadet...

      Una abraçada!

      Elimina
  7. Qué deliciosa combinación para tus pastellios. Enhorabuena, te quedaron preciosos, ñam!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias Mary! :)

      Un abrazo guapa y buen inicio de semana!!

      Elimina
  8. Gracias por tus cariñosas palabras!
    He venido a visitarte y me gusta mucho lo que se cocina en tu casa!
    Vendré a verte a menudo y tomar café con alguna de esas golosinas que haces...
    Suerte en el concurso!
    Besos y feliz semana!

    ResponElimina
    Respostes
    1. De nada guapa!! Me encantó tu blog :) Y me alegro mucho de que te hayas pasado por el mío y que te guste! :D Pásate siempre que quieras y tómate lo que más te guste ;) Que buenas están estas cosas dulces acompañando a un buen café, verdad? hehehe

      Muchas gracias!!! Que tu también pases una feliz semana! Un fuerte abrazo y hasta pronto!

      Elimina
  9. Mmm quins cupcakes tan bons.. i les fotos, precioses!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Anna!

      Moltes gràcies guapa! Me'n alegro de que t'agradin!! :)

      Petons i bon inici de setmana!

      Elimina
  10. quina bona pinta! espectaculars t'han quedat! ara me'n menjaria un...petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Roser!

      Moltes gràcies guapa! Me'n alegro molt de que t'hagin agradat!! Van ser tot un èxit, hehehe

      Una abraçada i bona setmana!

      Elimina
  11. La foto del tall és prohibitiva...Quina combinació més explosiva!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Cristina!

      hehehe ;P sí que ho és una mica sí! I aquesta combinació ens va agradar molt ;)

      Moltes gràcies guapa!! Petons!

      Elimina
  12. Els cupcakes t'han quedat moníssims! Tenen una pinta esplèndida! ^^ Jo els tinc pendents... En vaig fer per primer cop a l'estiu i amb la calor em van quedar horribles XD
    Com que a casa els festucs ens encanten, buscaré alguna oportunitat per fer-los :)

    Molts petons ^^

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Laia!

      Moltes gràcies!! :) Ostres... doncs prova de fer aquests si us agrada la combinació d'ingredients, perquè llavors segur que seran tot un èxit! A casa ens van encantar i mira que jo no sóc gaire de cupcakes... Ja veuràs com a la segona et surten més bé ;) Ja em diràs a veure què tal han sortit!

      Una forta abraçada guapa!!

      Elimina
  13. Hola, vengo a devolverte la visita y me encuentro con un blog estupendo que no conocía. Me encanta :)

    Unos cupcakes muy originales y bien sabrosos. Mucha suerte en el concurso !!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Carmen!

      Gracias por pasarte por el blog! Me alegro mucho de que te haya gustado!!! ^^

      Cuando vi los cupcakes me encantaron, la combinación de ingredientes sabía que gustaría mucho a todos, aunque lo que no tenia tan claro era como seria el resultado... y al final estoy bastante contenta, a ver si pronto los repito o pruebo otra receta a ver como sale... hehehe ;P

      Muchas gracias guapa, besos!!

      Elimina
  14. Hummm que cupcakes més bons, t'han quedat preciosos i han d'estar de vici. Sort en el concurs. Ah els bombons també estan de luxe. petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gracies!!! Que bé que t'hagi agradat, me'n alegro! ^^

      Una abraçada guapa!

      Elimina
  15. No sabia que abans era blau... Tens raó, es veuen molt esponjosos, els festucs m'agraden molt en postres combinats amb xoco.
    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo tampoc ho sabia... Buscant informació d'aquesta diada vaig trobar que antigament era el blau i no el verd i em va cridar força l'atenció, per això ho vaig posar, hehehe

      Sí que van quedar molt esponjosos i mira que era el que la última vegada va fer que em passessin una mica les ganes de fer cupcakes, perquè no van quedar gaire esponjosos i a nosaltres, almenys, ens agrada molt més que la massa quedi toveta. I en canvi en aquests, va quedar perfecte! :) I aquesta combinació és boníssima! Així que és una recepta per repetir ;P

      Un petó guapa!

      Elimina
  16. Ei! molt bons aquests cupcakes de festucs! jo tampoc sabia lo del color blau, i mira que vaig estar vivint a Irlanda, sempre s'aprenen coses noves :D
    per cert sóc de Roda! que he vist que ets de Sant Julià!
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Raquel!

      Ostres, així estem ben a prop!! :) La meva cunyada és de Roda i de tota la vida!

      Potser resultarà no ser cert això del color blau... ves a saber... hahaha

      Moltes gràcies guapa!! Petons

      Elimina
    2. Doncs potser la coneixo, allà casi ens coneixem tots de vista al menys.
      Bé jo ara m'estic a Holanda, pero vinc tot sovint :D

      Elimina
    3. Ostres doncs ja li comentaré! Així segur que us coneixeu, encara que sigui de vista! ;)

      Que vagi molt bé per Holanda! No hi he estat mai, però sempre he tingut ganes d'anar-hi, ha de ser molt bonic :)

      Una abraçada!

      Elimina
  17. Wuau Cristina, han quedado espectaculares!!!! Me alegro que te sirviera la receta. Un besote muy grande!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Escarlata!!

      Muchas gracias guapa!!! Me alegro mucho de que te haya gustado el resultado! :D

      Me encantó la receta solo con verla y cuando prové los cupcakes aún más! Y mira que yo no soy especialmente de cupcakes y gracias a esta receta me parece que me animaré a hacer más a menudo, porqué fueron todo un éxito!

      Un fuerte abrazo y buen viaje!!! ;)

      Elimina
  18. Hola Cristina
    Gràcies pels teus comentaris, jo també em quedo, tenen molt bona pinta, serà una lluita ferotge, jijiji. Petonets. Yolanda.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Yolanda!! De res guapa, gràcies a tu per fer-me una visita :) I que bé que et quedis per aquí, benvinguda!!

      Sí!!! hehehe Molta sort i que guanyi el millor cupcake!!! ;D

      Una forta abraçada i bona setmana!!

      Elimina
  19. Oh! Quina combinació més bona! Els festucs coberts de xocolata m'agraden molt, així que suposo que aquesta combinació serà meravellosa!
    Em quedo!

    Sóc Sheyla, de Sheyla's Cupcakes.
    Moltes gràcies pel comentari per haver vistat el meu blog!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Sheyla!!

      Que bé que t'hagis passat per aquí! Me'n alegro molt de que et quedis!! :)

      Van ser tot un èxit i a mi aquesta combinació em va xiflar! hehehe

      Un petonet guapa! I de res, moltes gràcies a tu i benvinguda!!!

      Elimina
  20. Estupenda receta!! Gracias por visitar mi blog. Me quedo en tu cocina!! Besitos!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias guapísima!! :D

      Que bien que te quedes por aquí, bienvenida!!

      Un fuerte abrazo y buena semana!

      Elimina

Espero que t'hagi agradat!

I si em vols deixar un comentari, fer-me qualsevol pregunta, suggerència... Endavant, no et tallis i digues la teva! M'agradarà molt llegir-ho i et respondré quan pugui ;)

Moltes gràcies i espero tornar-te a veure per aquí ben aviat!



Espero que te haya gustado!

Y si me quieres dejar un comentario, hacerme cualquier pregunta, sugerencia... Adelante, no te cortes! Me gustará mucho leerlo y te responderé cuando pueda :)

Muchas gracias y espero volver a verte por aquí muy pronto!